2022. november 7.-én rendezte meg az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete soron következő taggyűlését. A szokásos havi taggyűlésen bemutatkoztak a Rozmár kínálatában szereplő KOCH tészták, mely kóstolóba a Bonduelle, és az Upfield termékei is felhasználásra kerültek.
A taggyűlésen Asztalos István elnök köszöntötte a megjelent Séfeket. Majd bejelentésre került, hogy a VI. Magyarország étele szakácsversenyre, 2022. december 16-áig lehet nevezni. Ezért kérte a tagság segítségét a mozgósításban.
Bővebb információ: https://magyarorszagetele.hu/magyarorszag-etele-2023-szakacsverseny/
Az elnök beszélt még a soron következő programjaikról:
- a „Befordúltam a konyhára” című rajzpályázatról. Egyben kérte a tagság segítségét a mozgósításban, hogy minél szélesebb körben sikerüljön felhívni a figyelmet a gasztronómia szépségére, területére. Bővebb információ: https://magyarorszagetele.hu/rajzpalyazat-2023/
- Szó volt továbbá, a korábban megkötött együttműködésekről is, melynek eredményeként a 2023-as versenyhez már mind a Miskolc és térsége Turisztikai Egyesület, mind pedig a Dél Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület csatlakozott.
- Elmondta továbbá a tagságnak, hogy már az ötödik évben a Magyarország étele szakácsverseny nemzeti értékké vált.
- Végül pedig kérdéseket is tehettek fel a jelenlévők.
#vadateszem
Ezt követően az elnök ismertette a következő országos kezdeményezésüket. Az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület önszerveződéssel, forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampányt indít.
Az elmúlt nehéz időszak, a jelenlegi háborús infláció, valamint a rezsiárak növekedése a turizmus-vendéglátást szinte soha nem látott nehéz helyzetbe hozta, ezért fontosnak érezzük, hogy az új programmal igyekezzünk a fogyasztókat minél nagyobb számban az egységekbe terelni, forgalmat generálva ezzel a vendéglátás szereplőinek.
Az elmúlt években számtalan szokás alakult ki, mely biztos forgalmat hozott a csatlakozó egységeknek. Ilyen volt például a Márton-nap hagyományához köthető libalakoma is. Azt azonban látni kell, hogy a mostani alapanyagárak – kiemeleten a libahús árnövekedése – a keresletet valószínűsíthetően csökkenteni fogják, ezért számottevő haszon sem várható általuk. Szükségesnek érezzük tehát egy új attrakció megalkotását, mely alkalmas a fogyasztók megszólítására, valamint alkalmazkodni képes a hazai borkínálathoz.
Ezért az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület, és a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület összefogásával egy új forgalomgeneráló kampányt hirdet. Ehhez azok az éttermek csatlakozhatnak, amelyek november 18-tól november 27-ig önkéntesen vállalják, hogy a kínálatukban elérhetővé tesznek legalább egy, a magyar erdőkből származó vadételt.
A program sikerességéhez hozzájárulhat, hogy vadhúsból Magyarországon nagyon jól állunk, ráadásul az egészségre gyakorolt pozitív hatásuk miatt is indokolt ezen termékek fogyasztásának ösztönzése. A vadhús ára jelenleg még a marhahús árát sem éri el, ennek ellenére az uniós átlag alatti az egy főre eső átlagos vadfogyasztásunk.
A kedvező beszerzési ár miatt az értékesítésben rentábilis megtérülés és profit valószínűsíthető. A csatlakozó egységek önként dönthetik el a részvételi szándékukat, ráadásul ez semmi új beruházást és extra nagy rákészülést nem igényel.
A program az országos lefedettsége miatt az állami költségvetést is kimutathatóan növeli.
A feladatunk tehát az, hogy egy összefogáson alapuló figyelemfelkeltő kampányt indítsunk a lakosság irányába.
A kampányban el kell érni, hogy a lakosság minél szélesebb körben értesüljön a programról, így rávehető arra, hogy keresse a vadhúsból készült ételeket a csatlakozó egységekben.
Első lépésként a #vadateszem kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljon, hogy csatlakozott a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a vendégek számára kereshetővé válik, hogy az Ön étterme is részt vesz a programban.
A hatékonyság növelése érdekében ajánlott külön-külön posztban bemutatni a kínálatban szereplő vadételeket, illetve javasolt a vendégek hasonló kommunikációra való serkentése a #vadateszem keresőszó felhasználásával. Utóbbi az egységeknek plusz megjelenést biztosít.
Az ilyen célzott akciók ma már a közösségi portálokon egy-egy kulcsszóval kereshetővé válnak, így ennek a programnak is van hívó szava – #vadateszem – , mely kiválóan kommunikálható mind a szervezők, mind a csatlakozó egységek, mind a vendégek részéről.
A taggyűlés innentől a szokásos forgatókönyv szerint a KOCH tésztákat felvonultató a kóstolóval folytatódott, melyek a Rozmár kínálatában elérhetők. Az ételek készítéséhez a Bonduelle és az Upfield Professional termékei voltak még felhasználva. Az ételek készítéséért Blendea Károly, Horváth István Rádzsa, valamint Friedrich Antal felelt.
A kóstoló közben elhangzott, hogy aki az egyszerűségre és a minőségre szavaz, válassza a Bonduelle MINUTE termékeit! Melyek kiolvasztás alatt nem engednek ki levet az egyedi feldolgozási módszerüknek köszönhetően, mely során a zöldség nem találkozik cseppfolyós állapotú vízzel, csak gőzzel. Ezáltal, a termékek súlya felengedés után is változatlan – 2,5 kg zöldség a zacskóban = 2,5 kg zöldség. Emellett a zöldségek könnyen adagolhatók. Ráadásul a hámozás, darabolás, mosás és főzés elhagyható, mivel ezeket már elvégezték helyettünk. A fagyasztott termékek a friss zöldségek minőségét nyújtják, mégis összehasonlíthatatlanul gyors az elkészítésük.
Bővebben: www.bonduelle-foodservice.hu
Blendea Károly az Upfield Professional képviseletében a Rama termékek felhasználásával készítette a kóstolót. Elmondta, hogy a Rama Culinesse kellemes, vajas ízt garantál, ám vegán formulájával könnyedén használható tejmentes fogásokhoz. Ideális társ a konyhában: remekül használható húsok, halak serpenyőben sütéséhez, zöldségek fényezéséhez, vagy akár hollandi mártás készítéséhez.
Bővebben: www.upfieldprofessional.com
Még több fotó ide kattintva elérhető >>>
A következő taggyűlésre december 5-én kerül sor.